Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Konfiguracja skrzynki e-mail GMAIL

  1. Pierwszym krokiem w celu wysyłania powiadomień e-mail ze skrzynki Gmail jest konfiguracja jej w taki sposób aby umożliwiała wysyłanie e-maili z poziomu PwCh. Proszę wejść do ustawień skrzynki pocztowej.

2. Następnie należy zmienić protokół IMAP na włączony i zapisać te zmiany.

3. Kolejnym krokiem będzie włączenie funkcji dostępu do innych aplikacji poprzez wpisanie w przeglądarkę dostępu https://myaccount.google.com/lesssecureapps i włączenie tej funkcji

Teraz należy jeszcze wejść w link https://accounts.google.com/b/0/DisplayUnlockCaptcha i zezwolić na logowanie się do swojego konta z innej aplikacji

4. W tym momencie nasza skrzynka pocztowa z której korzystamy jest już odpowiednio przygotowana do tego, aby wysyłać z niej maile do klientów. Teraz należy odpowiednio skonfigurować nasze konto w PwCh. W tym celu logujemy się do aplikacji i przechodzimy do ustawień a następnie klikamy w ustawienia email.

5. Następnym krokiem będzie uzupełnienie poniższych pól. W czerwonej ramce podpowiadamy jak powinny być uzupełnione pola związane z serwerem poczty Gmail. Te pola powinny być uzupełnione dokładnie tak samo jak na grafice poniżej. Pola które nie zostały objęte czerwoną ramką należy uzupełnić według własnych preferencji zależnie od tego jak chcemy się wyświetlić odbiorcy wiadomości oraz z jakiego adresu będziemy wysyłać wiadomości email

6. Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych pól warto skorzystać z możliwości wysłania wiadomości testowej, która zostanie dostarczona na adres e-mail przypisany do użytkownika konta. Takie rozwiązanie daje pewność, że wszystkie pola zostały poprawnie uzupełnione. Przed wysłaniem testowej wiadomości należy zapisać wszystkie wprowadzone wcześniej dane.

Was This Article Helpful?